Det börjar så smått lacka mot jul, vad kan väl vara bättre tillfälle än det, att avnjuta en single malt. Tänkte inte fega den här gången och välja min absoluta favorit, The Ileach, utan satsa på nåt annat. Kom gärna med förslag vad som kan vara värt att testa. Har en som jag är lite smått sugen på, Lagavullin Cask strength 12 year, nån som har smakat denna ädla dryck?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Julwhisky
Collapse
X
-
För ett tag sedan gjorde jag en beställning från www.billig-sprit.se så nu är whiskyförrådet påfyllt inför vintern.
Kan bara stämma in i rekommendation för Lagavullin.
/Martin
Kommentera
-
Det ryktas om att The Ileach är en 8-årig Lagavulin men ingen har kunnat bekräfta vad jag vet. Proffset på Akkurat var inne på det spåret iallafall sen har jag hört det från två andra också ... tycker den är grymt prisvärd hur som helst.
Har faktiskt en Lagavulin 12 Cask ståendes hemma och det är en av favoriterna helt klart. För att den ska komma helt till sin rätta bör man ha i en liten skvätt vatten då den är inte mindre än 58,5% om jag inte minns fel. För all del, testa den gärna utan vatten också för at se skillnaden. Vad du än gör ha inte i några isbitar !
Oban 14 kanske kan vara nåt för dig också om du gillar The Ileach och Lagavulin.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Tallisker är en av mina favoriter, fast lagavulin, Laphroaig, Bowmore ligger inte långt efter.
Caol Ila har jag bara testat en gång, men den la sig helt klart på 5-i-topp!
Whiskey med cask strenght är alldeles för starka enligt min smak.There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...
Kommentera
-
m@
Bergman, såg i en annan tråd att du vurmade för Bowmore Darkest, hur är den i sällskapet? Bra tips, Oban har jag inte testat... Cask strength får man ha i mer vatten än normalt, annars blir det en tung-krullare ;-) Jämfört med Lagavulin den normala s a s, är casken bättre eller sämre?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 921 visningar
0 gillar
|