Precis som Foppa skriver, i Polen "ska" det vara karp på julbordet, annars inget julbord!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
karp i fiskdisken på konsum!!!
Collapse
X
-
Ähh man får inte vara så skeptisk till nya maträtter ! Tror säkert att både karp, braxen, mört och vad som helst för fisk blir gott om man bara tillagar på ett bra sätt. Inte för att jag själv plockar hem speciellt mycket braxen men nån gång borde man ju testa ... smakar det allt för jävligt så kan man få fart i precis vad som helst med lite Texas Grillkrydda.
Har iofs svårt att tro att en folibakad firre med smör, salt, peppar och lite citron kan bli äckligt ... ?C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BergmanÄhh man får inte vara så skeptisk till nya maträtter ! Tror säkert att både karp, braxen, mört och vad som helst för fisk blir gott om man bara tillagar på ett bra sätt. Inte för att jag själv plockar hem speciellt mycket braxen men nån gång borde man ju testa ... smakar det allt för jävligt så kan man få fart i precis vad som helst med lite Texas Grillkrydda.
Har iofs svårt att tro att en folibakad firre med smör, salt, peppar och lite citron kan bli äckligt ... ?
det är säkert sant men tveksam om mört skulle smaka bra hehe
Kommentera
-
Kan tänka mig att tex rökt mört funkar bra men jag lär iofs inte testa. Hehe !C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ALQsorry om detta är en urbota dum fråga, men vad fan gör man med karp i matväg? strosade genom konsumbutiken med en sur och trött 4-åring i vagnen. som vanligt så botaniserar vi i fiskdisken och ser hur många fisksorter han kan. och döm om min förvåning när vi ser KARP!!! visste att man kan äta brax och id (och givetvis dom "vanliga" fiskarna) och mycket annat, men karp? ja! man lär sig ngt nytt varje dag.
munkarna odlade karp för att äta
Kommentera
-
får tacka quivertip och hasse g som besvarade frågan...vad gör man med karp i matväg? tyvärr måste jag informera om att jag förmodligen står över både femfiskarssoppa och ungsbakad karp ytterligare ett tag. men vem vet? skulle jag ändra mig så PM:ar jag någon av FS specimenmetare ;-)achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
252 svar
80 629 visningar
0 gillar
|