sorry om detta är en urbota dum fråga, men vad fan gör man med karp i matväg? strosade genom konsumbutiken med en sur och trött 4-åring i vagnen. som vanligt så botaniserar vi i fiskdisken och ser hur många fisksorter han kan. och döm om min förvåning när vi ser KARP!!! visste att man kan äta brax och id (och givetvis dom "vanliga" fiskarna) och mycket annat, men karp? ja! man lär sig ngt nytt varje dag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
karp i fiskdisken på konsum!!!
Collapse
X
-
karp i fiskdisken på konsum!!!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Flodebanan;
Ursprungligen postat av ALQsorry om detta är en urbota dum fråga, men vad fan gör man med karp i matväg? strosade genom konsumbutiken med en sur och trött 4-åring i vagnen. som vanligt så botaniserar vi i fiskdisken och ser hur många fisksorter han kan. och döm om min förvåning när vi ser KARP!!! visste att man kan äta brax och id (och givetvis dom "vanliga" fiskarna) och mycket annat, men karp? ja! man lär sig ngt nytt varje dag.
-
Haha, vilket sammanträffande, jag är just hemkommen från konsum där jag kunde se precis samma sak. 3 st mindre spegelkarpar ligger i fiskdisken. Karpen äts traditionellt på det tyska julbordet, och även det polska om de inte lärt mig fel i skolan, (utsprungslandet var polen)
Det är därför de har de såhär lagom till jul också, men hur de tillagas har jag ingen aning om....
Edit: Tänk er att ni ser något stort i fiskdisken på avstånd när ni ska ner och handla bananer. Ni går dit för att undersöka saken, och ser att det är en stor tjock karp i femtonkilosklassen. Ni läser "Ursprung: Mörtsjön, Stockholm"
Så förvånad man skulle bliSenast ändrad av Foppa; 2004-12-16, 18:37.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AskungenSåg en karp i fiskdisken igår jag också.
tyckte jag kände igen en av konsumkarparna från dina bilder!!!!! nu förstår jag hur du har råd med millionair-rullen!!!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Matfisk?
Jag var i Ungern 96 på utbytes resa då fick jag femfiskarssoppa. Och tanken är att man håller fisken levande och byter vatten varje dag i en vecka för att få bort dysmaken, men det hade dom inte gjort så allt smakade bara dy och starka kryddor. Usch o tvi. Den innehöll Karp, Braxen och några fler arter.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
251 svar
80 617 visningar
0 gillar
|