Jobbar som säkerhetskonsult vilket innebär många olika uppgifter och arbetstider. Kan därför fiska på de mest underliga tider och veckodagar stundtals medan det å andra sidan kan vara tvärkört vissa veckor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad pysslar ni med allihop ??
Collapse
X
-
SÅ här ligger det tillUrsprungligen postat av Danne67Fogelberg!
Var inne och tittade på speedlimit och polisvarning.
Har
som äger företagen gått i konkurs? och betalade han ut ditt arvode? Verkar lagom seriös med två olika ägarföretag (liggandes i Götet respektive Malmö) och samma avtal... Som jag dessutom undrar om dom kan vara juridiskt bindande. Skulle själv aldrig betala en medlemsavgift till ett sånt företag!
Du skrev väl inte på några avtal som låg utanför normal praxis?
/D
, jag var anställd i "företag 1" och jobbade med speedlimit, vi hade en konkurrent i sthlm "företag 2". företag 1 köpte upp företag 2, sen kommer företag 3 in bilden (göteborgarna) och vill köpa smstjänsterna från företag 1 och hyra mig för de visste redan att jag är den som skötte jobbet bäst iom att de var medlem i tjänsten och hade redan talat med mig ett flertal gånger. Så för att slippa hyra en ny person som ska lära sig systemet och sveriges geografi och vägarna i landet så bestämde de sig för att behålla mig som konsult. Så jag var hela tiden anställd i företag 1 men hyrdes ut till företag 3 låter rörigt? uhu!! håller med...
Ett välkänt faktum för både speedlimit och polisvarning är att somrarna är lågsäsong, ändå baserade företag 3 nedläggningen på sommarens siffror ?!?!
De tyckte dessutom att deras "marknadsföring" inte gav något när dem skickat ut reklam till 27000 personer, inkl alla medlemmar i porscheklubben.
När företag 1 skickade ut reklam för att få in medlemmar till speedlimit så gick det ut till 4.7 miljoner hushåll i svergiehäftet, det gav oss cirka 1500-2000 nya medlemmar.
Men jag klagar inte, jag jobbar inte längre dygnet runt och alla arvoden är utbetalda med andra ord alla har gjort rätt för sig, så jag är nöjd. Plus att eftersom jag jobbade hemmifrån den sista tiden så skickade företaget hem kontorsmöbler och dator till mig, vilket jag fick behålla. plus att jag fick behålla mobiltelefonen. som sagt alla parter gjorde rätt för sig och jag har inget att klaga på.
saknar jag jobbet? nej absolut inte, i efterhand kan jag säga att det var nog tur i oturen att de la ner tjänsten, jag jobbade i två år utan semester som ansvarig för tjänstens drift osv och hade jag inte blivit friställd hade jag nog gått in i väggen, när jag blev arbetslös kändes det som en stor sten lyftes bort från mitt bröst och jag kunde börja andas normalt igen.
Nu ska jag bara hitta ett nytt jobb att ge 150% på... jag har en tendens att bli överambitiös när jag jobbar, kan bero på att jag är pengatokig som få
. minsta lilla chans till övertid och jag är den första till att erbjuda mig.

Kommentera
-
Ahaa!
Ok, då fanns det en bra förklaring i alla fall
. Har sett några företag med ägarkonstellationer som man helst av allt bara vill glömma bort och det här såg ut som en sådan konstellation. Brukar bli kostsamt om man har med dom att göra! Har samlat upp några kräk på min svarta lista.
Har tyvärr varken verksamhet eller kontakter i Malmötraken, men lycka till i sökandet. Äntligen är konjunkturen på väg att gå uppåt
/D
Kommentera
-
Jag arbetar med bilhögtalare,slutsteg samt kringutrustning till detta.
Om ni behöver något så hojta till.
Gå in och kolla på www.dls.segoldennafets
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av BeBest, 2004-08-27, 19:52
|
12 svar
1 411 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg