Jag blir så less på detta tjat om dubbdäck hit och dit. Tror dom helt seriöst att det är dubben som tar död på folket i sthlm ? Kan det inte vara så att avgaserna, stressen damm från alla byggen, passivrökning, bromsdamm från tunnelbanan, avgaserna från flygen osv osv har en bidragande roll i det hela. Så vitt jag minns fanns det inga dubbdäck i bilden när WTC tornen rasade och här dödade/skadade dammet en massa människor
Hur många är det som kör dubb och dubbfritt kan man fråga sig. Jag väljer dubbdäck då jag kör på mindre vägar som inte saltas eller plogas lika ofta som E4:an. Är det isgata så är det dubb som biter på det inte dubbfritt. Sen alla som har bekanta i sthlm området vet att de bor folk ute på värmdö, ingarö och ekerö. Hur ser vägarna ut här när snön har kommit och bilarna hunnit packa snön till is innan plogbilen kommer ? Vill dom ha dubbfritt inne i städerna stäng vägarna endast företagsbilar tillåtet. Men då krävs det att de bygger parkeringar utanför stan med väldigt goda förbindelser till stan (inte SL för de är aldrig i tid och har alltid växelfel)
Kommentera