Kör några Lapin Kulta just nu lyssnar på WASP
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ölsorter
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggKör några Lapin Kulta just nu lyssnar på WASP
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inläggKör några Lapin Kulta just nu lyssnar på WASP
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägghur gick det med bryggningsplanerana ? Jag testade att göra en Muntons Stout och den blev riktigt bra faktiskt. Har en bitter-sats som står och väntar men får dra igång den efter semestern.
Edit: "Litovel" är en ny favvis !!!Senast ändrad av richtermo; 2007-08-01, 23:15.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
1. Duvel.
Starkt som ett helvete och bör för din egen skull drickas i vin- snarare än ölklunkar. Fantastiskt gott dock, smaken är som en smäll på käften. Rekommenderas även till icke masochister.
2. Winter traum (Weltenburger)
Tråkigt att ha med en säsongsöl här av många orsaker. En av dom är att man själv inte kan köpa den när man vill och därmed ökar nog ens längtanskänslor efter ölet ens uppfattning om dess briljans. En annan är att det är lite löjligt att rapa upp pilsner som andra här inne inte har möjlighet att smaka innan de har hunnit glömma att man nämnt det. Gott är det iallafall, finns i ett beställningssortiment nära dig när isarna lagt sig.
3. Estella Damm. Eller Damm Estrella kanske. Damm är bryggeriet iallafall. En lager (antagligen) med både törstsläckande och gomsmekande egenskaper. Senast jag kollade fanns den inte i beställningssortimentet. DOH! Gjorde bort mig igen alltså. Men gissningsvis är flera av er ibland i Spanien och där är denna och San Miguel dominanterna på ölsidan vad jag förstår.
Som trea kunde jag haft Tuborg lika gärna. Lika gott bara lite mer smakbefriat. Ville ha med en som man kan dricka en back av utan att smaklökarna säger upp sig.
Den Nils Oscar India Ale jag drar i mig i skrivande stund är verkligen jättegod också, en av de godaste svenska men den är en bit ifrån denna lista.
Att skriva weissbier som en av tre på denna lista är väl lika smart som att skriva stor stark.Är det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg1. Duvel.
Starkt som ett helvete och bör för din egen skull drickas i vin- snarare än ölklunkar. Fantastiskt gott dock, smaken är som en smäll på käften. Rekommenderas även till icke masochister.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SharperCarper Visa inlägg1. Birra Moretti
2. Birra Moretti
3. Carlsberg
Men något vidare god är det inte, standardöl.....
Favoriterna:
Hen´s Tooth (jobbig att få tag på)
Leffe
Kilkenny
....I princip allt från Belgien och Tjeckien.
Kommentera
-
1. Wisby Pils
2. Nils-Oskars Kalaspilsner
3. Hell (jämtländskt bryggeri)[FONT=Arial]Sol, fintväder och en öl.... ja då kan man ligga naken i båten i flera timmar utan hugg![/FONT]
http://frank3n5731n.dracula.nu
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Andree Visa inlägg1.Leffe Bruin
2.Westmale Dubbel
3.Rochford 10
Trapist javisst
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Är det någon som har något bra tips på hur man får bort intorkat fiskblod från insidan...1 Foto-
Kanal: Övrigt - Ej fiskerelaterat
2024-07-27, 19:22 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
|
253 svar
81 741 visningar
0 gillar
|